Strange things will happen

Trött?
Beyond bored

Kommentarer
Postat av: Tanzila

GODMORGON! :D
Sarah, du är så jävla fin. My god.

2007-11-30 @ 07:08:25
URL: http://teeque.blogg.se
Postat av: oh Brother...

Träd till all ära, men glöm inte att det egentligen inte går att göra sig av med koldioxiden annat än att pumpa ner den till den enorma avgrund som den kom ifrån. Koldioxiden bind i träden som Kol och syre släpps ut, men ett fullvuxet träd behöver inte mer kol och är därför oanvändbar. Något som borde fokuseras mer på är det faktum att enorma mängder koldioxid är förseglad i den tundra som finns i Ryssland och norra Kanada. Och det faktum att det finns svart livlös mark under sydpolen gör det inte bättre. Om sydpolen smälter kommer det alltså att bli jäkligt mycket varmare då ett av jordens sista försvar mot värmen faller. Det är som att varje dag läsa, höra och se en episk strid på enorm skala, bara det att man redan vet vilken sida som går undergången till mötes. Det faktum att fienden finns innanför vår krigares rustning och försvagar den stora Modern än mer med våra utsläpp av koldioxid och andra gifter som långsamt tar livet av Henne gör inte saken bättre. Men det är inte vi, utan våra följande generationer som kommer att möta det avgörande slaget. Men vi kan fortfarande hjälpa henne upp efter allt föräderi som hon mött och ge henne livslusten tillbaka. Jag tycker att vi gör det.

2007-11-30 @ 12:05:29
Postat av: Julia

Åhh, vad läser du för program? Jag är också jätteintresserad om miljön och hade tänkt välja natur miljö först, men allt blev abnanas och jag hamnade på bratsens program:idrott! Vet inte hur detta gick till men det gjorde de i alla fal. Men om du har typ någon text eller så som du skrivit om miljön skulle jag bli hur glad som helst om du ville skicka den till mig så att jag fick läsa. Men det är klart, det kanske är personligt... Jaja, kram på dig! Julia

2007-11-30 @ 14:41:58
URL: http://bagladies.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Ingen fara om det tar lite tid ibland att svara. Jag väntar gärna på dina kloka åsikter. Dessutom blev jag glad av att läsa att du är så engagerad i detta med miljön. För är det någon stor samhällsfråga som jag blir riktigt berörd av så är det just miljöaspekter. Gjorde ett antal arbeten och höll tal om just miljön, global uppvärmning och koldioxidutsläppen. Min familj stäkker stora krav på att vi ska vara så miljömedvetna som möjligt och det enda vi egentligen inte är stört nitiska är just att vi flyger en del. Tyvärr! :/

2007-11-30 @ 14:51:22
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Linn

Vilken snygg bild.

2007-11-30 @ 17:47:10
URL: http://linnsara.blogg.se
Postat av: katrin

Vad kul att höra någon som är så engagerad! Buhu, jag hade deadline igår 23.59. Jag hann inte. Jag satt sista halvtimmen och skrev och skrev men jag hann inte! Nu får jag alltså lämna in den på sena inlämningsarbete-mappen. Yay me! Förresten har ni också fronter?

2007-12-01 @ 11:51:29
URL: http://katla.tjejsajten.se
Postat av: anna

haha, ja! det får du ikväll. så får vi göra våran lilla lista med nackdelar och fördelar. känner mig sjukt opepp idag. saknar en massa folk! saknar dig!! och så saknar jag mitt fiksällskap. det är väl lite knäppt? han var så gullig och ringde igår och sa att han skulle vara borta över helgen och blabla jag säger allt sen. såg walk the line igår och blev ännu mer opepp! har du sett den? blev iaf väldigt imponerad av reese witherspoon eller vad hon heter. och don carlos var så sorglig, blev verkligen berörd! alltså jag tror detta är någon sån där fånig sentimental helg. jag åt till och med choklad idag,till frukost? hallo lix. okey, som sagt får vi prata ikväll. LOVE!

2007-12-01 @ 16:16:29
URL: http://hippodrom.blogg.se
Postat av: Elin

Du är så genuin, jag gillar det.

2007-12-02 @ 11:35:41
Postat av: Anonym

håller med elin
och dom andra

2007-12-02 @ 11:40:51
Postat av: Annika

Jag är kär i ditt hår och i ditt engagemang.

2007-12-02 @ 22:30:12
URL: http://beautifulones.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0